13 goede redenen om te adverteren

Reclamebord

Ben je nog niet overtuigd van de nodzaak om te aqdverten, of om reclame te maken voor je bedrijf of product? Wij geven hieronder 13 verschillende redenen waarom je dat toch moet doen….

Adverteren is ondernemersvrijheid.

Een product dat legaal kan worden vervaardigd, legaal kan worden gedistribueerd en legaal kan worden geconsumeerd, moet ook reclame mogen maken – binnen het kader van de wettelijke en zelfdisciplineregels.

Reclame wordt beschermd

Het rechter heeft ook commerciële reclame de bescherming van de vrijheid van meningsuiting en informatie verleend.

Reclame maakt deel uit van de vrijemarkteconomie.

Reclame is een belangrijke voorwaarde voor het ontstaan ​​van economische uitwisselingsprocessen. Tussen een groot aantal aanbieders en een groot aantal vragende consumenten initieert zij de verkoop van het bedrijf en het genereren van kopers. Reclame stimuleert concurrentie tussen aanbieders. Deze concurrentie is een elementair onderdeel van onze vrijemarkteconomie.

Adverteren creëert marktoverzicht.

Adverteren is gerichte communicatie met de consument. Het informeert hem over de producten en diensten op de markt.

Reclame bevordert de besluitvormingsvaardigheden.

Reclame creëert transparantie en vergelijkingsmogelijkheden met producten en diensten en helpt de consument bij het maken van een keuze. Reclame is gebaseerd op het begrip van een verantwoordelijke burger die vrij is om zijn eigen beslissingen te nemen.

Reclame bevordert de productkwaliteit en innovatie.

Reclame stimuleert concurrentie tussen fabrikanten om de beste kwaliteit. Via de media kunnen nieuwe producten bekend gemaakt en gepresenteerd worden aan de consument. Uiteindelijk verhogen constant verbeterde en innovatieve producten het consumptieniveau.

Reclame dient om marktaandelen te behouden en uit te breiden.

Reclame versterkt marktaandelen. Het verhoogt de winst en ondersteunt de uitbreiding van de totale markt.

Reclame creëert merken.

Reclame garandeert het verschil. Het geeft merken het onmiskenbare karakter van hun merkpersoonlijkheid. Merken op hun beurt geven de consument houvast bij het kiezen van hun producten, wekken vertrouwen, zorgen voor kwaliteit en dragen waarden, stijlen en belevingswerelden over.

Reclame is de motor van de economie.

De Nederlandse en Belgische advertentiemarkt heeft zich sterk hersteld. In 2006 passeerden de investeringen in reclame de grens van 20 miljard euro met een groei van 2,1 procent. De 28.770 bedrijven en dealers met reclamemerken droegen bij aan de reclameboom met een toename van het aantal geadverteerde merken tot ongeveer 64.000 vergeleken met 61.000 in het voorgaande jaar.

Adverteren garandeert banen.

In totaal zijn momenteel 523.465 banen afhankelijk van advertenties (stand december 2006). De toenemende behoefte aan reclame-experts, een dalend aantal werklozen en veranderende functieomschrijvingen zijn momenteel kenmerkend voor de arbeidsmarkt voor reclameberoepen. Het werkloosheidspercentage daalde in 2006 naar 4,2 procent (2005: 4,9 procent) en illustreert de positieve ontwikkeling in de branche op het gebied van werkgelegenheid. Vergeleken met de totale werkloosheid in (2006: 10,8 procent) is de reclame-industrie in het verleden een hoge werkloosheid bespaard gebleven.

Reclame maakt diversiteit van media en meningen mogelijk.

Reclame bevordert mediadiversiteit. Veel media worden voornamelijk gefinancierd uit advertentie-inkomsten. Deze inkomsten zorgen voor een breed aanbod aan media waar de consument tegen redelijke prijzen gebruik van kan maken. De consument als mediagebruiker profiteert van het brede aanbod aan content. Diversiteit van media zorgt ook voor diversiteit van meningen.

Reclame bevordert sport en cultuur.

Adverteerders en sponsoren bieden financiële steun voor de uitvoering van sportieve en culturele evenementen. Het is vaak hun inzet die deze evenementen in de eerste plaats mogelijk maakt. In 2006 ondersteunden de bedrijven de sectoren sport, kunst, sociale zaken, milieu en media met in totaal 4 miljard euro. Hiervan was alleen al 2,5 miljard euro toe te schrijven aan de sportsector.

Reclame is amusement.

Reclame maakt deel uit van onze dagelijkse cultuur en kan vermakelijk zijn. Dit kun je niet allen aan reclame op televisie zien, maar bijvoorbeeld ook aan de vele displays die je onderweg, bij bushokjes, en op treinstations kunt tegenkomen.

Ook stoepborden kunnen menig consument een winkel binnen lokken.

Wil je meer weten over deze manier van reclame maken? Neem dan eens contact op met www.limereclame.nl. Zij kunnen je precies vertellen hoe je met simpele of meer uitgebreide borden je klanten kunt informeren, en hoe je meer exposure kunt verkrijgen.

13 goede redenen om te adverteren
Schuiven naar boven